top of page

Általános szerződési feltételek

1. A Szolgáltató adatai

Név: FLONO Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.
Székhely: 3742, Rudolftelep, József Attila utca 5. 

Iroda/műhely/csomagátvétel: 2045, Törökbálint, Kinizsi Pál utca 29. – 11. üzlethelyiség 
Elektronikus levelezési cím: slingerland@flono.hu  
Cégjegyzékszám/nyilvántartási szám: 05 09 031949 
Adószám: 24883782-2-05
Telefonszám: +36 30 954 9593 

Bank: K&H
HUF bankszámlaszám: 10401024-50526854-90801005

HUF IBAN bankszámlaszám: HU35 1040 1024 5052 6854 9080 1005 

EUR bankszámlaszám: 10403758-50526854-90801005 

EUR IBAN bankszámlaszám: HU70 1040 3758 5052 6854 9080 1005 

SWIFT/BIC: OKHB HUHB 

2. Általános rendelkezések

2.1 Jelen szállítási feltételek a FLONO Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. (továbbiakban: Eladó) és partnerei (továbbiakban: Megrendelő) között létesített üzleti kapcsolatot szabályozzák, akikkel külön szerződés vagy megállapodás nincs érvényben.

2.2 Jelen feltételektől csak akkor lehet eltérni, ha erről külön írásbeli megállapodás készül.

3. Árak és ajánlatok

3.1 Az árlisták és ajánlatok nem minősülnek kötelező érvényű ajánlattételnek, azok előzetes értesítés nélküli megváltoztatásának jogát fenntartjuk, kivéve, ha a felek ettől eltérően írásban megállapodtak.

3.2 Az általunk megadott árak nem tartalmazzák az általános forgalmi adót (ÁFA), valamint az esetlegesen felmerülő szállítási költségeket.

3.3 Ajánlatainkat a jogügylet megkötésének időpontjában érvényes árak alapján tesszük meg. Amennyiben a jogügyletet követően költségtényezők – beleértve, de nem kizárólagosan a munkabérek, adók és egyéb közterhek, gyári árak, anyagköltségek, állami intézkedések, behozatali vámok vagy más illetékek, valamint az árfolyam-ingadozások – változnak, jogosultak vagyunk az árat ezeknek megfelelően, a mindenkor hatályos jogszabályi rendelkezésekkel összhangban módosítani, függetlenül attól, hogy az ilyen változások előre láthatóak voltak-e vagy sem. Az ilyen árváltozás nem jogosítja fel a Megrendelőt a szerződés felbontására.

4. Megrendelés

4.1 Az Eladó alapvetően írásbeli megrendelést fogad el, ez történhet levélben, vagy e-mailen keresztül. E-mailben illetve szóban vagy telefonon adott rendeléseket az Eladó csak ismert, rendszeres Megrendelőktől fogad el. Ilyen esetekben az Eladó fenntartja a jogot arra, hogy a Megrendelőt illetve megrendelést leellenőrizze, abban az esetben is, ha ezzel a megrendelés teljesítése időben elhúzódik.

​​

4.2 Az Eladó fenntartja a jogot arra nézve, hogy a megrendelést visszautasítsa illetve a fizetési feltételeket felülbírálja, abban az esetben, ha bárminemű kétsége merül fel a Megrendelő fizetési készségével kapcsolatban. Ebben az esetben az Eladó semmilyen korábbi megállapodást nem tart érvényesnek (pl. szállítási szerződés, árajánlat, fizetési megállapodás).

​​

4.3 Az Eladó minden érvényes megrendelésre a lehető legrövidebb időn belül visszaigazolást küld, a várható szállítási határidő feltüntetésével. A visszaigazolás küldése történhet levélben illetve e-mailben vagy telefonon.

​​

4.4 Az Eladó mindent elkövet, hogy a megrendeléseket a visszaigazolt határidőre teljesítse, de erre nézve kötbért vagy más anyagi felelősséget nem vállal. A szállítási határidő a beszállítók jelzése alapján módosulhat. Az Eladó fenntartja a jogot a határidő előtti illetve részteljesítésre.

​​

4.5 A megrendelés visszaigazolásán szereplő árakat az Eladó magára nézve kötelezőnek tekinti. Ezek eltérhetnek az esetleges korábbi árajánlattól, elsősorban az Eladótól független okok miatt. Amennyiben a megrendelésre vonatkozóan árajánlat van érvényben, az Eladónak külön értesíteni kell a Megrendelőt az áreltérésről, és azt indokolni is kell. Ebben az esetben a Megrendelőnek jogában áll a megrendelés visszavonása. Az Eladó abban az esetben tekint egy megrendelést és egy árajánlatot összetartozónak, ha a Megrendelő a megrendeléskor hivatkozik az árajánlat projektszámára.

​​

4.6 Minden megrendelésnél az Eladó szállítási költséget számít fel a vevőnek. Az Eladónak jogában áll ingyenes szállítás biztosítására megrendelőinek egyedi elbírálás alapján.

5. Szállítás

5.1 Minden szállítás fuvarozási költséget tartalmazónak minősül a rendeltetési helyig, kivéve, ha a felek ettől eltérően írásban megállapodtak. A termékek kockázata és költsége a Megrendelőre száll át attól a pillanattól kezdve, hogy az áru a rendeltetési helyen a szállító járműről lekerül.

5.2 A megállapodás szerinti szállítási határidők tájékoztató jellegűek, és nem minősülnek jogilag kötelező érvényű határidőnek, kivéve, ha az eltérő megállapodás írásban, kifejezetten rögzítésre kerül.

5.3 A Megrendelő köteles az árut azonnal átvenni a kézbesítéskor, valamint kérés esetén a kiszállítás során segítséget és támogatást nyújtani. Amennyiben a Megrendelő az átvételt megtagadja vagy elmulasztja, az áru tárolása a Megrendelő kockázatára és költségére történik. A Megrendelő köteles a tárolás, valamint minden egyéb, általunk felmerült költség (különösen, de nem kizárólagosan: szállítási, fuvarozási, adminisztrációs költségek) megtérítésére.

5.5 A Megrendelő kizárólag előzetes írásbeli hozzájárulásunkkal jogosult a megrendelés lemondására. Amennyiben a lemondást engedélyezzük, a Megrendelő köteles megtéríteni minden felmerült költséget és kártérítést, legalább a megrendelés teljes értékének 15%-át, amelyet a Megrendelő a teljesítés esetén köteles lett volna megfizetni.

5.6 Lemondás nem lehetséges egyedileg gyártott termékek esetében, amelyek a Megrendelő egyedi kérései és utasításai alapján készültek. Fenntartjuk a jogot, hogy az ilyen megrendelések teljesítésével kapcsolatban felmerült valamennyi költséget és kárt a Megrendelőre teljes mértékben áthárítsuk.

6.  Számlázás és fizetési mód

6.1 A számlák kiegyenlítése a számla keltezésétől számított 8 napon belül esedékes, kivéve, ha a felek ettől eltérően írásban megállapodtak. A fizetés bármiféle levonás, beszámítás vagy kedvezmény nélkül, a teljes számlaösszegre vonatkozóan köteles megtörténni.

6.2 Amennyiben a fizetési határidő lejártát követően a fizetés nem történik meg, a Megrendelő külön felszólítás nélkül automatikusan késedelembe esik, és a lejárat napjától kezdődően a mindenkor hatályos törvényes (kereskedelmi) késedelmi kamat megfizetésére köteles. Ezen felül jogosultak vagyunk a késedelemből vagy más, a Megrendelőnek felróható teljesítési hibából eredő valamennyi többletköltséget, ideértve – de nem kizárólagosan – a jogi képviselet költségeit, a Megrendelőre áthárítani.

6.3 A Megrendelő által teljesített befizetések először azon követelések kielégítésére kerülnek felhasználásra, amelyek esetében nem érvényesítettünk tulajdonjog-fenntartást, ezt követően a kamat és költségek, végül pedig a legrégebb óta lejárt számlák kiegyenlítésére, függetlenül a Megrendelő ettől eltérő rendelkezésétől.

6.4 A Megrendelő kizárólag a fizetési határidőn belül élhet kifogással a számla tartalmát illetően.

7.  Biztosítéknyújtás és teljesítés felfüggesztése

7.1 Amennyiben a szerződés teljesítése során alapos okunk van feltételezni, hogy a Megrendelő nem fogja határidőben teljesíteni a szerződésben foglalt kötelezettségeit, úgy jogosultak vagyunk – első felszólításunkra – a Megrendelőtől az általunk meghatározott formában és mértékben megfelelő biztosíték nyújtását követelni a szerződésből eredő valamennyi kötelezettsége teljesítésére.

7.2 Amennyiben a Megrendelő megtagadja a kért biztosíték nyújtását, jogosultak vagyunk kötelezettségeink teljesítését felfüggeszteni, továbbá a szerződést bírósági eljárás nélkül felmondani, valamint a már leszállított áruk visszakövetelésére is jogot formálhatunk. Ez nem érinti azon jogunkat, hogy követeljük az addig teljesített munkák ellenértékét, valamint hogy érvényesítsük igényünket minden felmerült költség, kamat és kár megtérítésére.

8. Felelősség

8.1 Felelősségünk kizárólag a jelen Általános Szerződési Feltételekben meghatározott jótállási kötelezettségek teljesítésére korlátozódik, és ezen túlmenően legfeljebb a leszállított áruk és/vagy elvégzett munkák nettó számlaértékéig terjed, kivéve, ha a kár szándékos magatartásunkból vagy súlyos gondatlanságunkból ered.

8.2 Nem vállalunk felelősséget semmilyen közvetlen vagy közvetett kárért – ideértve, de nem kizárólagosan az üzleti tevékenység megszakadásából vagy leállásából eredő károkat –, amely a Megrendelőt az általunk történő nem teljesítés, késedelmes teljesítés vagy hibás teljesítés következtében éri.

8.3 Nem vállalunk felelősséget az általunk megbízott harmadik felek tevékenységéért, kivéve, ha a károkozás az általunk megbízott segédszemélyek gondatlan kiválasztására vezethető vissza, és a kár a segédszemélyek súlyos gondatlansága vagy szándékos magatartása következtében következett be.

8.4 A Megrendelő köteles minket teljes körűen mentesíteni minden olyan kár alól, amely harmadik felek részéről támasztott igények következtében ér minket a leszállított termékekkel vagy szolgáltatásokkal kapcsolatban, ideértve – de nem kizárólagosan – az alábbiakat:

  • harmadik felek (ideértve a Megrendelő alkalmazottait is) igényei, akik kárt szenvednek el az általunk biztosított munkavállalók jogellenes magatartása következtében, akik a Megrendelő irányítása vagy utasítása alatt állnak;

  • harmadik felek (ideértve saját munkavállalóinkat is) igényei, akik kárt szenvednek el a szerződés teljesítésével összefüggésben, amely a Megrendelő magatartásának, mulasztásának vagy a Megrendelő telephelyén fennálló nem biztonságos körülményeknek tudható be;

  • harmadik felek igényei, akik kárt szenvednek a részünkről szállított termékek vagy szolgáltatások hibája miatt, amelyeket a Megrendelő felhasznált, módosított vagy saját termékeivel/szolgáltatásaival együtt továbbértékesített, kivéve, ha a Megrendelő bizonyítja, hogy a hiba nem a fenti használat, módosítás vagy továbbértékesítés következménye.

9. Jótállás

9.1 Az olyan leszállított termékek esetében, amelyekre a gyártó vagy importőr jótállást vállal, kizárólag a gyártó vagy importőr által meghatározott jótállási feltételek érvényesek. Minden egyéb esetben 12 hónap jótállást vállalunk.

9.2 Jótállási kötelezettségünk kizárólag a leszállított termékekben anyag- vagy gyártási hibák esetén történő teljes vagy részleges, költségmentes cserére korlátozódik.

9.3 Nem tartoznak a jótállás hatálya alá azok a hibák, amelyek az üzemeltetési és karbantartási utasítások be nem tartásából, gondatlan használatból, rendeltetésszerű elhasználódásból, balesetből, illetve egyéb külső behatásokból (például tűz vagy vízkár) erednek, vagy azokhoz részben hozzájárulnak.

9.4 A Megrendelő jelen cikkely alapján érvényesített igényei nem érintik fizetési kötelezettségeit.

9.5 A jótállás körébe nem tartozó javítások költségei minden esetben a Megrendelőt terhelik.

10. Reklamáció

10.1 A Megrendelő kizárólag a hiányzó árucikkek, valamint a leszállított termékek vagy elvégzett szolgáltatások látható hibái tekintetében élhet reklamációval.

10.2 A reklamációt írásban kell benyújtani legkésőbb az áru vagy szolgáltatás átvételétől, illetve attól a naptól számított 8 (nyolc) napon belül, amikor a Megrendelőnek lehetősége lett volna az áru átvételére. A panaszt részletesen kell megindokolni, és mellékelni kell a kapcsolódó dokumentumokat, például csomagolási jegyzéket, számlát stb. A reklamációról szóló írásos értesítésnek ezen határidőn belül hozzánk is meg kell érkeznie. A fenti határidő túllépése esetén a Megrendelő reklamációs joga automatikusan megszűnik.

10.3 A termékek visszaküldése a Megrendelő saját költségére és kockázatára történik. Visszárut kizárólag akkor és olyan mértékben fogadunk el, ha előzetesen írásban jóváhagytuk a visszaküldést. A visszaküldött termékeket az általunk megjelölt címre, eredeti csomagolásban és abban az állapotban kell visszajuttatni, amelyben azokat a Megrendelő részére átadtuk.

10.4 A Megrendelő jelen cikkely alapján tett reklamációi nem érintik a fizetési kötelezettségeit, illetve a szerződésből eredő egyéb kötelezettségeit.

10.5 Az olyan kisebb, kereskedelmileg elfogadható, illetve technikailag elkerülhetetlen eltérések vagy különbségek (különösen, de nem kizárólagosan: minőség, szín, méret vagy kivitel terén) nem szolgálhatnak reklamáció alapjául.

10.6 A jelen cikkelyben foglalt rendelkezések megfelelően alkalmazandók az általunk végzett munkákra vagy nyújtott szolgáltatásokra is.

11. Vis major

11.1 Vis majornak minősül – de nem kizárólagosan – a beszállítók mulasztása, sztrájkok, energiaellátási zavarok, tűzesetek, szállítás közbeni veszteségek vagy károsodások, behozatali és kiviteli korlátozások, háborús események, terrorizmus következményei, gépleállások, valamint állami intézkedések. Vis majornak minősül továbbá minden olyan körülmény is, amely akadályozza a szerződés rendes teljesítését.

11.2 Vis major esetén jogosultak vagyunk a szerződés teljesítését a vis major fennállásának idejére felfüggeszteni, illetve a szerződést teljes egészében vagy részben, bírósági eljárás nélkül felmondani, anélkül, hogy ez bármiféle kártérítési kötelezettséget keletkeztetne számunkra. Ez nem érinti a Megrendelő azon kötelezettségét, hogy megtérítse a már leszállított áruk és/vagy elvégzett munkák ellenértékét.

12. Szerződés megszüntetése

12.1 Amennyiben a Megrendelő a szerződésben foglalt bármely kötelezettségét nem teljesíti, vagy csődeljárás, fizetési haladék iránti kérelem, illetve gondnok kirendelése történik a Megrendelővel szemben, jogosultak vagyunk a szerződést részben vagy egészben – bírósági eljárás nélkül – felmondani, illetve annak teljesítését felfüggeszteni anélkül, hogy bármilyen kártérítési kötelezettség terhelne bennünket. Ugyanez érvényes akkor is, ha a Megrendelő üzleti tevékenységét felfüggeszti, felszámolás vagy jogi egyesülés történik, illetve ha lényeges változás következik be a vállalat irányításában vagy tulajdonosi struktúrájában. Ezen esetekben jogosultak vagyunk a részünkre járó összegek azonnali megfizetését követelni.

12.2 Amennyiben a szerződés megfelelő teljesítése – akár részben, akár egészben – ideiglenesen vagy véglegesen lehetetlenné válik olyan okból, amely kívül esik ellenőrzési körünkön, jogosultak vagyunk a szerződést felmondani.

13. Záró rendelkezések

13.1 A jelen szállítási feltételekben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyv rendelkezései az irányadók.

13.2 A jelen szállítási feltételeket az Eladó minden előzetes bejelentés nélkül megváltoztathatja, de visszamenőleges hatálya nincs.

bottom of page